Bouwen met een CO2-budget is de volgende duurzame sprong voorwaarts
In lijn met de doelen uit de Klimaatwet zijn voor het spoor doelen op het gebied van duurzaamheid opgesteld en al de nodige maatregelen genomen, on...
Jaarbericht 2023
Hoe lang het Spoorbeeld precies bestaat: daar valt een boom over op te zetten. Wél staat vast dat de eerste Spoorbeeldgids in 2004 werd uitgegeven...
Tien jaar Rotterdam Centraal
‘Waarom wil je het tienjarig bestaan van Rotterdam Centraal vieren, dat doen we op geen enkel ander station?’ Ik spreek de stationsmanager op v...
Verstandig verdichten
Eind 2023 publiceerden Bureau Spoorbouwmeester en het College van Rijksadviseurs een brief aan de ministeries van Infrastructuur en Waterstaat en B...
“Groen is goed, maar allang niet meer alleen voor de leuk”
Hoosbuien, perioden van aanhoudende droogte, een aaneenschakeling van tropische dagen: we zullen er mee moeten leren leven. Het vraagt een aanpassi...
Voorbij de haag
Landschapsarchitect Hein Otto was vanaf 1945 dertig jaar lang verantwoordelijk voor het ontwerp van het spoorlandschap. Architectuurhistoricus Lara...
Onzichtbaar renoveren
Het nam wat tijd in beslag, maar het resultaat mag er zijn: station Naarden-Bussum is klaar en toont zich (weer) als een van de allermooiste statio...
Station Almere in beeld
Een beeldenbank voor iedereen met een warm hart voor het spoor “In het Spoorbeeld communiceren we al veel met beelden; van foto’s en tekeningen...
Spoorbouwmeester Marianne Loof
'De stationsgebieden zien een enorme bouwopgave op zich afkomen. Daar liggen grote kansen maar het is ook spannend, want er moeten nog wel uitbreid...
Interview met spoorbouwmeester Marianne Loof
Spoorknooppunten zijn voor Spoorbouwmeester Marianne Loof de poorten tot onze toekomstige mobiliteit én samenleving. "We staan aan de vooravond va...
Even geduld aub, u wordt doorgestuurd naar de login pagina
Even geduld aub, u wordt doorgestuurd naar de beeldenbank